Wednesday, July 2, 2014

Så er symaskinen fremme igen!

Sidste år gik jeg i gang med mit Camellia Gumi cosplay, men jeg havde virkelig mistet motivationen. Nu er Linea, min symaskine, kommet frem igen og jeg har sat mig for at lave cosplayet færdigt!
Ind til videre har det været noget af en udfordring. 
Først klippede jeg stofstykkerne for små så jeg var nødt til at tilføje et ekstra stykke. Dette var held i uheld, da jeg så fik mulighed for at placere lynlåsen midt på ryggen og ikke i siden.
Oprindeligt var der kun fire stykker stof, som på tegningen, men jeg tilføjede et ekstra til ryggen.


Da jeg endelig fik syet det jeg troede ville blive den rigtige størrelse var lynlåsen for kort. Jeg kunne simpelthen ikke lyne den langt nok ned til at jeg kunne få den ud over mine hofter. Da ja endelig fik syet en lang nok lynlås i, var kjolen for stram, så jeg måtte sy lynlåsen i 2-3 gange før den passede nogenlunde. Kjolen var stadig lidt stram, men det var foran, at jeg skulle ændre for at få den til at passe. Desværre var der ikke så meget søm at tage af, men til sidst lykkedes det nogenlunde.


Det seneste problem jeg er stødt på er at jeg har taget forkerte mål til skørtets vidde. Eller det vil sige at jeg overvurderede skørtet. Der er simpelthen ikke nok vidde i skørtet til at det kan stritte nok. Det er ret ærgerligt at finde ud af nu, hvor stoffet er klippet og syet, men det kan stadig reddes hvis jeg sætter et par trekanter ind til at give skørtet mere vidde.


Det sidste jeg mangler på cosplayet er at lave tylskørt, blomster og sætte et bånd på hatten og ellers skal jeg have fat i nogle lange handsker, lange selvsiddende strømper og et smalt slips og VOILA, et Camellia Gumi cosplay.

No comments:

Post a Comment