Tuesday, July 29, 2014

I might not be mad as a hatter

Men jeg har dog lavet en hat. Jeg er endelig blevet helt færdig med mit Camellia Gumi cosplay. Det vil sige at jeg har fået samlet delene til hatten, købt handskerne og rettet dem til.

Forfra

Fra siden
Båndet på hatten blev slet ikke som jeg havde forestillet mig det, men det er okay. Derudover er hatten lidt for lille når jeg har paryk på, men det går nok. Det var den eneste sorte jeg kunne få fat i.
Handskerne går til et stykke op over albuen, men da jeg har ret tynde arme kunne de ikke side helt. Det hjalp dog en del da jeg syede blonderne på, fordi de ikke er stretch. Dejligt med rester fra Camillas gamle cosplay, genbrug er godt!
Fordi jeg er doven og lettere tidspresset gad jeg ikke sy de afklippede fingre, så det ikke trævler, så det er bare blevet brændt. Nem og hurtig løsning, yes yes.


Jeg fik også endelig købt den paryk. Den var faktisk utroligt billig og i meget fin stand, stylet og det hele. Det er kun stritten på toppen der er lidt tynd i det, men det gør ikke så meget.


Amaimon har også et gult slips med gule striber (such fashion sense). Min far lå inde med et gult slips, som min mor syntes jeg kunne bruge. Det var lidt for bredt og spidst, men efter en mindre operation og noget maling kom det faktisk til at ligne helt godt. Nu skal det bare lige tørre.


Meningen var at jeg skulle have syet bukser i dag, men opdagede lidt at jeg mangler brun tråd. Så i morgen er bukse- og indkøbsdag. Jeg skal have fat i noget fimoler til knapper, brun tråd (of course) og have kigget på nogle spidse ører. Jeg har allerede købt nogen, men de er ret store, så jeg vil undersøge om de fås mindre.

1 comment: