Monday, July 28, 2014

Der er kun én lyd mere irriterende end en nål der tabes på gulvet.

Og det er lyden af mange nåle der tabes på gulvet. Jeg er ret forundret over at det ikke er sket endnu, for det plejer at ske hele tiden!
Jeg har fået syet vesten til mit Amaimon cosplay færdig. Det var noget af en krig og jeg håber virkelig at resten af cosplayet går lettere. Ellers vil jeg få en del tidsmæssige problemer. En ting jeg i hvert fald har lært er at for ikke skal sys på ærmegabende først for så kan man ikke vende det. Det er også en god idé at måle kraven en ekstra gange, eller researche lidt grundigere hvordan veste kan laves. I hvert fald vil jeg næsten tro jeg har sprættet mere op end syet på den her vest, hvilket man kan blive ikke så lidt sur over. Og jeg var ikke den eneste der blev sur. Her møder en stakkels uskyldig knappenål Lineas vrede.


Efter at have kæmpet med en krave der ikke ville sidde rigtigt til kl 1 i nat gik jeg i seng og fortsatte i dag. Det skubber lidt hele mit meget stramme skema, men jeg håber det går. I dag fik jeg så lagt kanterne ind, syet et snit i ryggen, presset kraven og tilføjet de sidste detaljer. Nu mangler jeg kun at lave knoglekrydsknapperne, men det tror jeg først bliver på torsdag.



Senere i dag skal jeg afsted for at købe handsker til mit Camellia Gumi cosplay og en paryk til mit Amaimon cosplay. Jeg har haft virkelig store problemer med at få fat i en sælger af den paryk, så jeg priser mig lykkelig for at være kommet igennem med så kort varsel!

Lille ekstra info: åbenbart går der strøm igennem én hvis man lægger hånden på min computer. Det er nok ikke så sundt.

1 comment:

  1. Stress stress stress! Men du skal nok nå det. Godt du kunne finde en wig, og rest in peace til den lille uskyldige knappenål.

    ReplyDelete