Saturday, July 6, 2013

Watercolours!

Jeg begyndte at blive lidt fasineret af vandfarver da jeg så en kunstner til Sakura Festival i 2011 male, men samtidig formåede jeg også at overbevise mig selv om at jeg aldrig ville kunne blive så god. Så det var først to år senere, da jeg skulle male med vandfarver i billedkunst at jeg rigtig fik blod på tanden.


Absolut ikke de bedste billeder, men jeg fik en idé om hvordan det hele fungerede og jeg elskede at jeg ved hjælp af vand kunne bestemme hvor kraftig en farve skulle være.
Senere prøvede jeg også vandfarver som en måde at farvelægge på. Og det ville være en løgn at sige at jeg ikke nød at arbejde med farverne på den måde. Jeg er glad nok for at tegne digitalt og jeg elsker de endeløse muligheder, men jeg er langt mere tryg ved at arbejde traditionelt. Den funktion jeg savner mest fra den digitale verden er dog undo knappen. Den er uvurderlig!

Jeg har dog kun haft seks forskellige farver i vandfarver, hvilket ikke har været en hindring da man sagtens kan blande, men jeg ville alligevel gerne have nogle flere. Så var man jo så heldig at have fødselsdag, så der havde jeg mulighed for at ønske mig noget akvarelpapir, nogle vandfarver og nogle flere pensler, og det må jeg sige jeg har fået! Så nu var det tid til at prøve min farver, pensler og talenter af, haha. Efter et par timer blev dette resultatet.






 Jeg vil gerne have lov til at undskylde for de dårlige billeder...

2 comments: