Friday, July 5, 2013

Det der er lige foran ens næse...

Jeg surfede lidt rundt på nettet da jeg fandt en animation som var lavet i hånden. Den var meget flot lavet og der blev også vist nogle work in progress billeder. Og det var netop der at jeg fik min lille åbenbaring. På et a billederne var line artet meget tydeligt, men kun tegnet med blyant. Jeg har hele tiden troet at det var på grund af billedredigering, men hånden der tegnede så helt naturlig ud. Så det må altså have noget med blyanten at gøre!
Og det var så der jeg kom i tanke om at jeg jo også har forskellige hårdheder. Jeg bruger mest min 2B, så jeg glemmer fuldstændig at jeg altså har 11 andre hårdheder. Jeg har ikke arbejdet så meget med forskellige hårdheder, men nu måtte det altså være og sådan blev resultatet!


Hårdhed 2B

Hårdhed 8B

Hårdhed 3B og 8B brugt til at farve

Så for fremtiden kan det absolut godt betale sig for mig at tegne mine skitser op med 8B. Det kan muligvis spare mig for en masse dobbeltarbejde hvis jeg vil arbejde med mine tegninger digitalt. (Hvis min skanner virkede ville det også være fantastisk!)

No comments:

Post a Comment