Wednesday, July 17, 2013

Hollywood Undead

Man kan vidst roligt sige jeg er ved at blive en fan af dette band Undead Soldier <3. De sidste par dage har jeg ikke lavet meget andet end at se interviews, kigge på billeder på tumblr, instagram og twitter og google dem helt vildt.
Jeg stødte på deres musik for godt og vel halvandet år siden, da jeg skulle lave en engelskopgave og min lærer foreslog Hollywood. Jeg googlede det og fandt noget der hed Hollywood Undead. Jeg synes det lød interessant og undersøgte det. Det viste sig at være et rap/rock band som bar masker til deres koncerter. I et interview har de sagt at maskerne måske ville være noget af det der ville "skræmme" eventuelle fans væk, men det var lige netop det der fangede min interesse og nysgerrighed.
Jeg startede med at høre deres første album, Swan Songs, som jeg synes lød ret godt. Senere fik jeg fat i deres andet album, American Tragedy, og deres live album, Desperate Measures. Jeg var aldrig særlig imponeret over Desperate Measures, mens American Tragedy, hurtigt var noget jeg forelskede mig i.
I januar udgav de deres tredje album, Notes From The Underground, som jeg desværre ikke har været i stand til at finde i Danmark, men det fulde album var tilgængeligt på YouTube.


Da min læseferie startede betød det mere tid til at lytte til musik, mens jeg læste op og det eneste jeg har lyttet til er Hollywood Undead.
I sidste ende blev det på en måde kedeligt kun at lytte til deres musik, jeg ville vide mere. Jeg læste deres wikipedia, deres wikia, fandt en masse interviews på YouTube, fandt blogge som omhandlede dem og kiggede deres homepage igennem en halv bullion gange.
Jeg har aldrig rigtig været så interesseret i et band. Jeg tror lidt det at de bærer masker gjorde mig nysgerrig for at vide hvem der var bag dem. Ikke at det er så vigtigt, men masker giver dem virkelig personlighed. Og det har også været meget sjovt at læse historierne bag hver maske.


Og så også det at min lillebrors ven sagde at de havde skrevet en nedgørende sang til en af de medlemmer der har forladt bandet. Det viste sig så at være omvendt. Ham der forlod bandet skrev en nedgørende sang om Hollywood Undead og påstod han var bandets sjæl. Det må man sige er blevet modbevist, da de har udgivet to nye albums, som er blevet endnu mere populære end det første - uden ham.
Det der ærger mig mest nu, er sådan set bare, at de ikke har særligt mange koncerter i Europa foreløbigt. De har tre i England og en i Polen, men det er alle på hverdage, så jeg har umiddelbart ikke mulighed for lige at tage derover, se en koncert og så komme hjem igen, uden at skulle pjække fra skole. Øv!


Jeg undskylder for det lange indlæg, men jeg har nogle fangirl feels der skal ud.


No comments:

Post a Comment