Wednesday, August 13, 2014

En ny start, alt for tæt på afslutningen

Så er starten på 3. g skudt i gang. Jeg må ærligt indrømme at jeg har nydt min ferie i fulde drag og trods den har været hele ni uger lang, så savner jeg det allerede. Det har nok en hel del at gøre med at jeg har en god del projekter jeg slet ikke har fået arbejdet på.
Nogle af dem er blandt andet mit Pokémon projekt. Planen er at male de 151 første Pokémoner fra generation 1 på bittesmå lærreder. Projektet er nok noget af en mundfuld, men jeg tror det vil være hyggeligt at sidde og male.
Generelt ville jeg bare gerne have tegnet mere i løbet af sommerferien, men det blev nedprioriteret til fordel for Linea og mine cosplays. Jeg nåede dog lige at indvie min nye skitsebog som jeg fik til min fødselsdag.



Jeg kan ikke helt beslutte om tegningerne er gode nok til at komme på DeviantART eller om min standard for hvad jeg uploader der er blevet alt for høj. For nu må de altså bare være her.
Den første tegning er noget Nikolaj fandt på. Der er den klassiske med den gode engel og den onde dæmon, hvorfor ikke gøre det omvendt? Det var et ret sjovt emne at lege med, selvom proportionerne ikke blev helt lige.
Tegning nummer to er et portræt af en Cecil Baldwin cosplayer. Jeg er blevet lidt grebet af podcastserien Welcome to Night Vale, hvilket er super hyggeligt at lytte til mens jeg tegner. Igen er der lidt proportionsfejl, men jeg er generelt super tilfreds med resultatet (især håret).

Et andet projekt jeg gerne ville have arbejdet mere på er animation. Jeg gav mig lidt i kast med det tidligere på året og selvom det er et stort arbejde kan det være rigtig sjovt.



Jeg bruger et program, der hedder Pencil, hvilket er super simpelt at bruge. Det eneste der irriterer mig er at der ikke er nogen åbenlyse muligheder for at zoome eller for at beskære billedstørrelsen, øv.

Som det sidste ville jeg gerne have skrevet noget mere. Jeg sidder temmelig godt og grundigt fast der hvor jeg er. Jeg har nogle mindre historier jeg sagtens kunne tage fat på i stedet og ellers har jeg tænkt mig at skrive minihistorier på en side eller lignende. Bare for at holde det ved lige. Lad os nu se hvordan det kommer til at gå. En ting er i hvert fald sikkert. Det kommer nok til at blive lidt småt med posts når jeg rigtig kommer i gang med året.

No comments:

Post a Comment